مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 شهریور 1401 ساعت 16:122022-09-12فرهنگي

سینمای ایران؛ از اولین ها تا افق های پیش رو


سینمای ایران با فاصله کمی از شکل گیری سینما در دنیا ظهور پیدا کرد، و این نشان از یک بنیه تمدنی بود که این امکان را برای بروز و ظهور هنر هفتم ایجاد می کرد.

- خبرگزاری فارس- گروه سینما: سال 1379 در چهارمین جشن بزرگ سینمای ایران، همزمان با بزرگداشت صدمین سال ورود سینما به ایران 21 شهریور ماه به عنوان روز ملی سینما شناخته شد.

به مناسبت روز ملی سینما نگاهی اجمالی داریم به نقش سینما در شکل گیری فرهنگ، اولین های سینما در ایران، وضعیت سینما بعد از پیروزی انقلاب و حال و روز امروز سینما و افق های پیش رو.

*نقش سینما در شکل گیری فرهنگ امروزه نقش و تأثیر سینما بر تمامی نهادهای زندگی بشر بر همه روشن است.

سرمایه، وقت و انرژی که برای تولید فیلم در پیشرفته ترین کشورهای دنیا صرف می شود، حاکی از آن است که نتیجه قطعی تأثیر سینما در حوزه های مختلف به اثبات رسیده است.

طی سال های اخیر برخی از جذاب ترین آثار سینمایی کشور در حوزه دفاع مقدس و جنگ بوده اند، این آثار مبتنی بر خوانشی تازه از جنگ، برای نسلی هستند که آشنایی چندانی با فرهنگ دفاع مقدس ندارند.

نکته کلیدی و ویژگی اصلی این آثار شناخت کارگردان ها از رسانه سینما و آشنایی با تمهیدات و شگردهای فرمی و زیبایی شناسانه آن است و از این رو است که توانسته اند تاثیرگذار عمل کنند   تأثیر انکارناپذیر هنر و س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینمای ایران؛ از اولین ها تا افق های پیش رو

سینمای ایران؛ از اولین ها تا افق های پیش رو