مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 شهریور 1401 ساعت 15:172022-09-12سياسي

آمار خیره کننده مهاجرت در البرز/توانمندسازی رأس برنامه تحول اجتماعی البرز باشد


مشاور وزیر کشور با تحلیل کلان روند توسعه شهرهای بزرگ طی صد سال گذشته و تأثیر نظام برنامه ریزی و اصلاحات ارضی و اقتصاد نفتی بر گسترش شتاب زده شهرنشینی و حاشیه نشینی تاکید کرد: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، جواد وزیری، مشاور وزیر کشور، در جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز که به ریاست استاندار البرز و با حضور رییس سازمان امور اجتماعی کشور و مدیرکل امور بانوان و در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: موج بزرگ مهاجرت سالانه به البرز، اگر توانمند نشوند آسیبهای اجتماعی روز افزون خواهد بود و مشاغل نامولد و مضر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در کشور بزرگی مثل استرالیا سالانه به طور متوسط 150 تا 200 هزار مهاجر آنهم نیروی کار متخصص وارد می شوند اما این استان به تنهایی بیش از 100 هزار مهاجر می پذیرد.

بعضی آمارها 140 هزار نفر را برآورد می کنند؛ آنهم از اقشاری که با محرومیت و کمبود مهارت و قابلیت مواجه بوده اند.

وزیری یادآور شد: کلانشهر کرج به عنوان مرکز استان البرز تنوع خرده فرهنگ های مهاجر، فضای شهری و مسائل اقتصادی در کنار هم بازتولید آسیبهای اجتماعی را در این شهر سرعت بخشیده اند.

وزیری خاطر نشان کرد: نباید به همه رویکردهای مداخله اجتماعی در البرز وزن واحدی بدهیم و دچار تکثر شویم چرا که منابع هدر می رود بلکه باید یک مضمون راهبردی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار خیره کننده مهاجرت در البرز/توانمندسازی رأس برنامه تحول اجتماعی البرز باشد

آمار خیره کننده مهاجرت در البرز/توانمندسازی رأس برنامه تحول اجتماعی البرز باشد