مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 شهریور 1401 ساعت 07:222022-09-12اقتصادي

«قزوین» بزرگ ترین تولید کننده زغال اخته در کشور/ سرمایه ای که نادیده گرفته شده است!


«زغال اخته» محصولی است که خاستگاه آن ارتفاعات قزوین بوده و میزان برداشت آن موجب شده تا این استان به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده این میوه گرانبها در سطح کشور محسوب شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، روزهای پایانی شهریور زمان برداشت میوه زغال اخته در استان قزوین به خصوص روستاهای بخش الموت و یوزباش چای بخش طارم سفلی می باشد.

خاستگاه زغال اخته ارتفاعات قزوین بوده و میزان برداشت آن موجب شده تا این استان به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده این میوه گرانبها در سطح کشور محسوب شود.

زغال اخته از خانواده گیاهان گلدار دولپه ای است که درختان آن در ایران به بلندی 2 تا 3 متر می رسد، هر چند این گیاه بومی غرب آسیا تا جنوب اروپا است اما اغلب در کشور ایران در استان قزوین و در برخی استانها از قبیل گیلان نیز یافت می شود.

زغال اخته ترش مزه بوده و از میوه رسیده آن در صورت فرآوری کمپوت، مربا و شربت و لواشک به دست می آید.

این میوه از خواص بی شماری برخوردار است و به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها در پیشگیری و مقابله با سرطان و قند تاثیر بسزایی دارد که در گزارشی مفصل به ویژگی ها و خواص آن خواهیم پرداخت.

کاهش برداشت زغال اخته به دلیل سرمازدگی بهاره سعید صالحی رییس جهاد کشاورزی شهرستان قزوین در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: زغال اخته یکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قزوین» بزرگ ترین تولید کننده زغال اخته در کشور/ سرمایه ای که نادیده گرفته شده است!

«قزوین» بزرگ ترین تولید کننده زغال اخته در کشور/ سرمایه ای که نادیده گرفته شده است!