مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 شهریور 1401 ساعت 07:572022-09-08سياسي

«پیاده روی اربعین» بهترین فرصت برای تعمیق برادری دو ملت ایران و عراق


نماینده ولی فقیه و رییس شورای حوزه علمیه استان قزوین در هیئت تجمیعی طلاب حوزه علمیه استان گفت: پیاده روی اربعین بهترین فرصت برای تعمیق برادری دو ملت ایران و عراق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در هیئت تجمیعی طلاب حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: برخی از طلاب ایرانی زبان های مختلف دنیا را یاد گرفته اند و به کشورهای مختلف می روند، در میان آنان طلبه های قزوینی را هم داریم که بسیار در رواج فرهنگ دین در کشورهای دیگر مؤثر هستند.

وی ادامه داد: در حدیث آمده طوری علوم اهل بیت (ع) به مردم دنیا می رسد که شما نمی توانید در زمین کسی را پیدا کنید که دستش از علوم و معارف دین کوتاه باشد، یعنی هر کس هر کجای دنیا بخواهد بفهمد رسول اکرم (ص) چه کسی بوده، کربلا چه بوده، اربعین چیست، به راحتی می تواند به پاسخ این سؤال ها دست یابد و امروز نیز در همان شرایط قرار داریم.

امام جمعه قزوین در استان قزوین با بیان اینکه اربعین با امید حرکت می کند، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) سوره فجر را در رابطه با ائمه (ع) می دانند، آیه نخست یعنی والفجر را مربوط به حضرت حجت (عج) دانسته و در آیات بعدی نیز به ائمه دیگر می رسد، امام صادق (ع) در ادامه فرمودند دولت حق تشکیل می شود و دولت حبتر به دولت قائم ما وصل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پیاده روی اربعین» بهترین فرصت برای تعمیق برادری دو ملت ایران و عراق

«پیاده روی اربعین» بهترین فرصت برای تعمیق برادری دو ملت ایران و عراق