مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 شهریور 1401 ساعت 22:322022-09-07سياسي

شخصیت «ابوریحان بیرونی» چراغ راهی برای همگرایی فرهنگی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان در پیامی به همایش بزرگداشت حکیم ابوریحان بیرونی، نوشت: ایران عزیز و مناطق پیرامونی آن به مدت بیش از هزار سال مهد تمدن وعلوم بشری بوده و منطقه ای که از جیحون تا فرات امتداد داشت همواره از قطب های .

- شخصیت ابوریحان بیرونی چراغ راهی برای همگرایی فرهنگی است رییس دستگاه دیپلماسی گفت: شخصیت کم نظیر ابوریحان بیرونی می تواند چراغ راهی باشد برای حرکت امروز ملت ها و دولت های منطقه به سمت همگرایی فرهنگی.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان در پیامی به همایش بزرگداشت حکیم ابوریحان بیرونی، نوشت: ایران عزیز و مناطق پیرامونی آن به مدت بیش از هزار سال مهد تمدن وعلوم بشری بوده و منطقه ای که از جیحون تا فرات امتداد داشت همواره از قطب های این تمدن درخشان به شمار می آمده اند.

  وی تاکید کرد: ظهور صدها شخصیت بزرگ در رشته های مختلف علمی، هنری و ادبی در این بازه زمانی و در این حوزه جغرافیایی، گواه این مدعاست.

یکی از این شخصیت های بزرگ که بر قله های دانش و افتخارات بشری درخشش می نماید، حکیم عالیقدر ابوریحان بیرونی است.

  رییس دستگاه دیپلماسی در پیام خود آورده است: شخصیتی کم نظیر و ذوابعاد که در رشته های گوناگون علمی مانند ریاضیات، نجوم، طب، تاریخ و فلسفه جزو سرآ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شخصیت «ابوریحان بیرونی» چراغ راهی برای همگرایی فرهنگی است

شخصیت «ابوریحان بیرونی» چراغ راهی برای همگرایی فرهنگی است