مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 شهریور 1401 ساعت 11:122022-09-06پزشكي

توده رحمی بزرگ از بدن یک زن در بیمارستان بافق خارج شد


متخصص زنان و زایمان بیمارستان ولی عصر بافق گفت: توده رحمی 2 کیلوگرمی در اتاق عمل این بیمارستان از شکم یک زن 25 ساله خارج شد.

- دکتر اعظم بصیرت امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بافق، با اشاره به این که عمل این بیمار  یک ساعت و نیم به طول انجامید اظهار کرد: این عمل با متخصص بیهوشی  و اعضای تیم اتاق عمل با موفقیت انجام شد.

وی افزود:  حال عمومی بیمار را خوب است و چند روز آینده از بیمارستان ترخیص می شود.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: فیبروم ها شایعترین تومورهای خوش خیم دستگاه تناسلی هستند که می تواند در جاهای مختلف رحم رشد کنند و اندازه آن ها معمولا متفاوت است و برخی اوقات باعث درد و ناراحتی فرد می شود.

بصیرت خاطرنشان کرد: فیبروم های رحمی تومورهای خوش خیمی هستند که در رحم رشد می کنند و حدود 20 تا 50 درصد زنان، دارای این بیماری هستند.

به گفته متخصص زنان و زایمان بیمارستان ولی عصر (عج) بافق این تومورها با سرطان ارتباط ندارند و خطر ابتلا به سرطان رحم را افزایش نمی دهند و باعث ناباروری نخواهند شد.

وی با بیان اینکه فیبروم ها از رشد بی رویه سلول های عضلانی رحم به علت تاثیر استروژن ایجاد می شود و علت قطعی ایجاد آن معلوم نیست خاطرنشان کرد: زنان چاق و افراد دارای سابقه خانوادگی، بیشتر در معرض ابتلا به فیبروم رحم قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توده رحمی بزرگ از بدن یک زن در بیمارستان بافق خارج شد

توده رحمی بزرگ از بدن یک زن در بیمارستان بافق خارج شد