مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 شهریور 1401 ساعت 08:172022-09-06اقتصادي

پزشکان درآمد افسانه ای ندارند


رییس سازمان نظام پزشکی مشهد، سطوح درآمدی پزشکان را متفاوت خواند و گفت: جامعه پزشکی یک جامعه همگن نیست و اگر پزشکان ما در داخل کشور درآمدهای افسانه ای داشتند؛ - دکتر علیرضا صداقت رییس سازمان نظام پزشکی مشهد در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به آمار بالغ بر پنج هزار نفری پزشکان عمومی در مشهد گفت: از این تعداد حدود 2500 نفر پروانه مطب دریافت کرده و تنها 900 نفر مطب دایر کرده اند.

این یعنی اینکه مطب داری صرفه اقتصادی ندارد.

در سایر رشته ها نیز اوضاع به همین منوال است و در رشته های تخصصی پزشکی نیز کار و فعالیت از حیز انتفاع خارج شده و هیچگونه توجیه اقتصادی و انتفاعی ندارد.

وی با اشاره به درآمدهای چند ده میلیونی پزشکان که توسط برخی رسانه ها منتشر شده بیان کرد: این ارقام را به نقل از من منتشر کرده اند که درست نیست.

وی افزود: موضوع مورد بحث مهاجرت پزشکان بود؛ نه سطوح درآمدی پزشکان  و من در آن مطلب به یکی از مدلهای فعالیت پزشکان اشاره کردم.

پزشکانی که استخدام رسمی هستند؛ عضو هیئت علمی هستند و پس از سالها کار و تحصیل در مناطق محروم و کم برخوردار می توانند به عنوان عضو هیئت علمی فعالیت کنند.

حتی در این شرایط  نیز میزان درآمد این پزشکان هیچ تناسب و سنخیتی با هزینه ی عمر و سرمایه گذاری برای رسیدن به جایگاه فعلی را ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشکان درآمد افسانه ای ندارند

پزشکان درآمد افسانه ای ندارند