مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 18:472022-09-05پزشكي

ایمنی زایی بیش از دو برابری واکسن اومیکرون کووایران برکت


از نتایج دیگر این مطالعات این بود که نشان داد، واکسن اختصاصی سویه اومیکرون یا همان واکسن برکت پلاس، همچنان قابلیت خنثی سازی خود را در برابر سویه ووهان نیز حفظ کرده است و لذا نگرانی در خصوص کارآمدی آن در مقابل سویه های قبلی ویروس وجود ندارد؛ - بدین ترتیب نخستین دستاورد رقم خورده برای کشورمان در این حوزه را می توان توان بازآفرینی واکسن برای نسخه های مختلف ویروس کرونا خواند که اتفاقی به غایت خرسند کننده است؛ به ویژه از این روب که می دانیم سرعت ویروس کرونا در جهش بسیار زیاد است و هر بار که جهشی بزرگ در آن به وقوع می پیوندد، با سرعتی زیاد این نسخه تازه در جهان شیوع پیدا می کند و همه گیر می شود.

اما آیا نسخه تازه واکسن بیماری کووید 19 که در کشورمان، در شرکت شفافارمد در زیرمجموعه بنیاد برکت ساخته شده، کارایی لازم را دارد یا خیر و آیا استفاده از آن، تاثیر منفی بر ایمنی افراد مقابل سویه های قبلی ویروس نخواهد داشت؟ این ها برخی از سوالاتی هستند که با صدور مجوز کارآزمایی بالینی این واکسن، تلاش برای یافتن پاسخ آن ها آغاز شد و حالا نتایجش در مقاله پیش چاپ در معرض دید جهانیان قرار گرفته است.

بر اساس این مقاله، یافته های ایمنی زایی، ظرفیت خنثی سازی و ایمنی این نسخه تازه از واکسن (حاوی ذرات کامل ویروس غیرفعال شده سویه B.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمنی زایی بیش از دو برابری واکسن اومیکرون کووایران برکت

ایمنی زایی بیش از دو برابری واکسن اومیکرون کووایران برکت