مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 11:422022-09-05سياسي

حدادیان: حاج محمود کریمی بهترین مداح 20 سال اخیر است


جنس ملودی ها در لالایی ها در تاریخ موسیقی آیینی ما با سابقه عاشورایی و دینی همخوانی و هماهنگی دارد، یعنی در تمام لالایی های ما واژه خدا وجود دارد.

- خبرگزاری فارس، برنامه تلویزیونی آن یکشنبه 13 شهریور با حضور مهدی زنگنه شاعر و مداح اهل بیت در شبکه دو پخش شد.

  در این برنامه مجری با بیان این سؤال که جریانی در موسیقی ما می خواهد محورهای موسیقی را وارد نوحه سرایی غنی ایرانی بکند، نظر مهمان را در این باره پرسید که زنگنه در پاسخ گفت: ما ایرانی ها موسیقی در خونمان است همانطور که شعر در خون من است.

ایرانی ها به شیوه خودشان وقتی لالایی برایشان خوانده می شود هم شعر دارد و هم موسیقی و می بینیم چقدر جنس ملودی ها در لالایی ها در تاریخ موسیقی آیینی، اشعار لالایی ها با سابقه عاشورایی و دینی همخوانی و هماهنگی دارد یعنی در تمام لالایی های ما واژه خدا وجود دارد.

وی افزود: من با شعر حافظ و سعدی در هیئت آشنا شدم ما بچه های هیئت هستیم اولین شعر حافظ که حفظ کردم این بوده است: ای خرم از فروغ رخت لاله زار عمر/بازآ که ریخت بی گل رویت بهار عمر در هیئت این شعر را شنیدم حفظ کردم و بعدها فهمیدم که حافظ این شعر را گفته است.

این شاعر اظهار داشت: من وقتی شش ساله بودم امام خمینی از دنیا رفتند آن موقع بعد از آقای کویتی پور و آهنگران مداحی های حاج حسین فخری زیاد پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدادیان: حاج محمود کریمی بهترین مداح 20 سال اخیر است

حدادیان: حاج محمود کریمی بهترین مداح 20 سال اخیر است