مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 شهریور 1401 ساعت 17:072022-09-04سياسي

طوفان های خورشید چه خطری برای انسان دارد؟


طوفان های خورشیدی رویدادهای سهمگینی هستند که می توانند برای زمین زیان بار باشند؛ اما سیاره ما در مقابله با آب وهوای فضایی از مزیتی بزرگ بهره مند است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، زومیت نوشت: حیات روی زمین در تمام ابعاد، از ریزترین موجودات تا عظیم الجثه ترین جاندارانی که روزگارانی روی این سیاره زیسته و منقرض شده اند، وجود خود را مدیون گرمای تابشی خورشید است.

اما اگر زمانی این تشعشعات از کنترل خارج شود و میلیاردها تن مواد خورشیدی باردار ناگهان با سرعت هزاران کیلومتر در ثانیه به ما برسند چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟اکثر دانشمندان روی یک چیز با همدیگر اتفاق نظر دارند: میدان مغناطیسی زمین و اتمسفری که به عنوان نوعی عایق عمل می کند، ما را به خوبی حتی دربرابر قوی ترین فوران های خورشیدی هم محافظت می کند.

درحالی که طوفان خورشیدی می تواند سیستم های راداری و رادیویی را دستخوش تغییر یا اختلال کند یا شاید ماهواره ها را از کار بیندازد، ولی بازهم می توانیم با قطعیت بگوییم که حتی مضرترین تشعشعات خورشیدی نیز مدت ها قبل از رسیدن به سطح زمین و تماس با پوست انسان، در آسمان و در طی مسیرشان تا سطح زمین از اثر خواهند افتاد.

الکس یانگ، دانشیار مدیر علوم در بخش علوم هلیوفیزیک در مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا در گرین بلت مریلند می گوید: ما در سیاره ای زندگی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طوفان های خورشید چه خطری برای انسان دارد؟

طوفان های خورشید چه خطری برای انسان دارد؟