مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 شهریور 1401 ساعت 13:472022-09-04پزشكي

آنچه زائران اربعین برای سلامتی خود باید بدانند/ رعایت بهداشت فردی ضروری است


وحید شریفی دستیار ارشد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، در گفت و گو با خبرنگار فارس از این استان، با اشاره به نزدیک شدن ایام پیاده روی را دارد تا حد امکان نباید به این سفر برود، تاکید کرد: اگر شخص مشکوک کرونا راهی سفر کربلا شد، حتما از ماسک های فیلتر دار یا دو ماسک معمولی استفاده کند تا زائران دیگر به بیماری مبتلا نشوند.

  وی در خصوص آبله میمونی بیماری که جدیدا شیوع پیدا کرده و ممکن است در کشور عراق هم ممکن است پیدا شود، تصریح کرد: این بیماری کمتر از طریق انسان به انسان  منتقل می شود، و زائران اربعین به هیچ عنوان به حیوانات ولگردی که در مسیر وجود دارد نزدیک نشوند و از دست زدن به آنها جدا خودداری کنند.

شریفی خاطرنشان کرد: اگر زائری کوچک ترین علائمی مانند جوش ها پوستی در بدن حالت تاول حتما اطلاع بدهند که زائرین دیگر درگیر این بیماری نشوند.

دستیار ارشد بیماری های عفونی بیمارستان شهید صدوقی یزد، با اشاره به خنک تر شدن هوا تاکید کرد: با توجه به طولانی بودن مسیر پیاده روی، زائران خیلی حتما مراقب گرمازدگی باشند و مایعات زیاد و سالم مصرف کنند.

وی افزود: به علت زیادی جمعیت ممکن است بیماری وبا یا سایر بیماری های اسهالی شیوع پیدا کند از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی استفاده کنند، و به افرادی که دچارتب و لرز، سرفه، اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه زائران اربعین برای سلامتی خود باید بدانند/ رعایت بهداشت فردی ضروری است

آنچه زائران اربعین برای سلامتی خود باید بدانند/ رعایت بهداشت فردی ضروری است