مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 شهریور 1401 ساعت 07:322022-09-04سياسي

راه های سعادتمندی در دنیا در کلام امام حسن مجتبی (ع)


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیت الله جوادی عاملی، درمورد شخصیت والای امام حسن مجتبی (ع) و ایام صفر می فرمایند: ایام، متعلق به وجود مبارک امام حسن مجتبی (ع) است و اگرچه مرحوم کلینی، - امام دوم شیعیان (ع)، دو راه را عامل سعادتمندی انسان ها در دنیا عنوان کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیت الله جوادی عاملی، درمورد شخصیت والای امام حسن مجتبی (ع) و ایام صفر می فرمایند: ایام، متعلق به وجود مبارک امام حسن مجتبی (ع) است و اگرچه مرحوم کلینی، رحلت ایشان را آخر صفر می دانند، ولی مرحوم صدوق و برخی از بزرگان و مشایخ دیگر، رحلت این امام بزرگوار را در تاریخ هفتم صفر عنوان کرده اند.

امام حسن مجتبی (ع) فرموده اند: کونوا اوعیه العلم و مصابیح الهدی یعنی ذات اقدس الهی به شما قلبی دادند و فرمودند: این ظرف را از دو چیز لبریز کنید که جای خالی نداشته باشد.

اول این که تا جا دارد، در او علم وارد کنید و نگویید ما نمی توانیم به این جا برسیم و دوم این که چراغ هدایت باشید و جامعه را روشن کنید و خیلی لازم نیست حرف بزنید! و همین کار عادی را انجام دهیم.

مردم شیفته عالم با عمل هستند و هیچ کس از عطر متنفر نیست و خداوند متعال، انسان را معطر و عطر دوست خلق کرده اند و جامعه از ما فقط علم و عمل و عقل می خواهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های سعادتمندی در دنیا در کلام امام حسن مجتبی (ع)

راه های سعادتمندی در دنیا در کلام امام حسن مجتبی (ع)