مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 شهریور 1401 ساعت 15:322022-09-03سياسي

برنامه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای هوشمندسازی


دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه هایی در جهت هوشمندسازی و امنیت شبکه صنایع دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سید حسن قدسی پور در جلسه نشست جمعی از استادان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رییس جمهور که در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: یکی از این اقدامات هوشمندسازی،  پروژه های عملیاتی در شرکت معدنی چادرملو است که برنامه داریم تعدادی از خطوط فرآوری این معدن را مکانیزه و هوشمند سازی کنیم.

قدسی پور با اشاره به ساخت ابرریانه سیمرغ توسط متخصصان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت  :ابر رایانه سیمرغ جزو 100 ابررایانه جهان است که این پروژه در مسائلی مانند هوش مصنوعی، کلان داده ها و اینترنت اشیا کاربرد دارد و زمینه پیش بینی هوا، تحلیل زمین شناسی، زلزله شناسی و تحلیل داده های ژنتیکی را بر بستر داده فراهم می کند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت : در بحث جذب هیات علمی مشکلات عدیده ای وجود دارد که این امر باعث کاهش اعضای هیات علمی جوان  دانشگاه ها شده است .

وی این معضل را ناشی از مهاجرت اساتید جوان به خارج از کشور ذکر کرد و گفت : وجود مشکلات  معیشتی ، درآمد پایین ، مشکل مسکن و همچنین وجود جاذبه های فراوان در خارج از کشور ، از دلایل مهاجرت اساتید به خارج از کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای هوشمندسازی

برنامه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای هوشمندسازی