مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 شهریور 1401 ساعت 10:322022-09-02بين الملل

هشدار سئول درباره واکنش سخت به آزمایش اتمی کره شمالی


کره جنوبی به همسایه شمالی خود هشدار داد در صورتی که آزمایش اتمی جدیدی انجام دهد، سئول و آمریکا واکنش سختی به آن نشان خواهند داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از هشدارهای کشورهای غربی به سردمداری آمریکا و ابراز نگرانی سازمان ملل درباره آماده شدن کره شمالی برای انجام آزمایش اتمی جدید، سئول نیز پیونگ یانگ را تهدید کرد.

کیم سونگ هان مشاور امنیت ملی کره جنوبی امروز (جمعه) گفت که با همتایان خود در آمریکا و ژاپن توافق کرده که اگر کره شمالی به آزمایش اتمی جدید دست بزند، این بار با واکنش نرم و ملایم روبه رو نخواهد شد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ ، کیم این اظهارات را بعد از مذاکرات چندجانبه با جِیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و آکیبا تاکئو مشاور امنیت ملی ژاپن در هاوایی بیان داشت.

وی در نشست خبری درباره گفتگوهایش در هاوایی توضیح داد: اگر کره شمالی هفتمین آزمایش اتمی خود را انجام دهد، کشورهای ما به همراه جامعه جهانی، همکاری هایشان را در جهتی تقویت می کنند که [پیونگ یانگ] متوجه شود انتخاب کاملا اشتباهی را انجام داده است .

این مقام امنیتی کره جنوبی اظهار داشت: ما توافق کردیم که هرگز نباید چنین طرز فکر یا واکنش دلخوش کننده ای داشته باشیم که خب کره شمالی فقط یک آزمایش اتمی دیگر، بعلاوه آن شش آزمایش قبلی انجام داده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سئول درباره واکنش سخت به آزمایش اتمی کره شمالی

هشدار سئول درباره واکنش سخت به آزمایش اتمی کره شمالی