مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 شهریور 1401 ساعت 08:572022-09-02فناوري

شیوه باورنکردنی هکرها: استفاده از تصاویر جیمز وب


هکرها این بار به سراغ عکس های فضایی گرفته شده توسط تلسکوپ جیمز وب رفته اند و بدافزارها را در آن ها مخفی و ذخیره کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دیجیاتو، در این روش هکرها تصویر مخربی را برای کاربران ارسال می کنند که هرچند خوشه کهکشانی SMACS 0723 را نشان می دهد، اما حاوی یک بدافزار است.

طبق گزارش های موجود، این کمپین بدافزار جدید GO#WEBBFUSCATOR نام دارد و هکرها در آن به فیشینگ ایمیل و ارسال اسناد مخرب می پردازند.

روش هک جدید با کمک عکس های تلسکوپ جیمز وب همانطور که Bleeping Computer توضیح می دهد، هکرها در این کمپین ابتدا یک ایمیل فیشینگ با نام Geos-Rates.

docx برای قربانیان ارسال می کنند که با باز کردن آن، یک فایل به صورت کاملا ناخودآگاه دانلود می شود.

در این شرایط، اگر عنصر ماکرو مجموعه آفیس سیستم هدف کاربر فعال باشد، فایل دانلود شده یک ماکرو VBS را به طور خودکار اجرا می کند.

در نهایت، یک تصویر JPG مخرب روی سیستم آن ها بارگیری می شود.

در صورتی که کاربران این فایل را با یک برنامه نمایشگر تصویر باز کنند، تصویر خوشه کهکشانی SMACS 0723 که توسط تلسکوپ جیمز وب گرفته شده، برای آن ها نمایش داده می شود، در صورتی که حاوی یک بدافزار است.

پس از راه اندازی موفق این کمپین، بدافزار به هکر اجازه می دهد تا از طریق اتصال DNS یک سرور فرمان و کنترل (C2) راه اندازی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه باورنکردنی هکرها: استفاده از تصاویر جیمز وب

شیوه باورنکردنی هکرها: استفاده از تصاویر جیمز وب