مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 10:222022-08-29سياسي

غرب بدون روتوش؛ روایت تبعیض نژادی ساختاری


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، تبعیض نژادی در طول تاریخ، یکی از باسابقه ترین و در عین حال ضد بشری ترین تهدید ها علیه ارزش های بنیادین انسانی محسوب می شود که منجر به محروم ساختن گروهی از انسان ها از یک حق یا امتیاز به دلیل معیارهایی، - نقض حقوق سیاه پوستان و بومیان در کشور های غربی ریشه تاریخی دارد و به دوره استعمار برمی گردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، تبعیض نژادی در طول تاریخ، یکی از باسابقه ترین و در عین حال ضد بشری ترین تهدید ها علیه ارزش های بنیادین انسانی محسوب می شود که منجر به محروم ساختن گروهی از انسان ها از یک حق یا امتیاز به دلیل معیارهایی، چون جنسیت، تعلق قومی، رنگ پوست و .

می شود.

درواقع، گستره تاریخ بشریت آکنده از رفتار های مبتنی بر تبعیض نژادی بوده است که از یونان باستان تا تاریخ معاصر آمریکا ادامه داشته است.

از سوی دیگر تبعیض نژادی در حالی به وقوع می پیوندد که امروزه نیز این مفهوم اهمیت و برجستگی به مراتب گسترده تری در سطح بین المللی یافته است و تاکنون اسناد بین المللی متعددی برای تدوین و حمایت از حقوق اقلیت های نژادی تدوین شده است و بر دستیابی کلیه افراد به حقوق بشر به عنوان بنیادی ترین حقوق تأکید کرده است که کنوانسیون بین المللی رفع هر نوع تبعیض نژادی مصوب 21 دسامبر 1965، سـند محوری آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرب بدون روتوش؛ روایت تبعیض نژادی ساختاری

غرب بدون روتوش؛ روایت تبعیض نژادی ساختاری