مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 شهریور 1401 ساعت 16:022022-08-28اجتماعي

بیش از 100گونه جانوری ایران در معرض خطر انقراض


بر اساس فهرست منتشره بیش از 100گونه در فهرست در معرض خطر انقراض قرار دارد و بیش  از 160 گونه نیز در فهرست گونه های حمایت شده و حفاظت شده قرار گرفته اند.

- فهرست مهره داران در معرض خطر انقراض و حمایت و حفاظت شده بعد از حدود 20 سال به روزرسانی و منتشر شد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن اکبری - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست - در این باره گفت: در آستانه هفته دولت با تلاش همکاران دفاتر تخصصی به ویژه دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی فهرست گونه های مهره دار در معرض خطر انقراض و حمایت و حفاظت شده بر اساس بند ت ماده 3 قانون شکار و صید و مصوبه 168 شورای عالی حفاظت محیط زیست به روزرسانی و در روزنامه رسمی منتشر و به مراجع ذیربط ابلاغ شد و از این تاریخ ملاک عمل برای مسایل قضایی و حقوق در سطح کشور خواهد بود.

  وی افزود: بر اساس فهرست منتشره بیش از 100گونه در فهرست در معرض خطر انقراض قرار دارد و بیش  از 160 گونه نیز در فهرست گونه های حمایت شده و حفاظت شده قرار گرفته اند.

  اکبری تاکید کرد: در خصوص آبزیان و سخت پوستان مصوبه قبلی سازمان هنوز پابرجاست و در صورت تغییر، ابلاغ و اطلاع رسانی خواهد شد همچنین در خصوص بی مهرگان مراتب در دست بررسی نهایی است و به زودی اقدام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 100گونه جانوری ایران در معرض خطر انقراض

بیش از 100گونه جانوری ایران در معرض خطر انقراض