مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 شهریور 1401 ساعت 12:372022-08-28اقتصادي

ذخیره 12 میلیون متر مکعب آب در طرح های تغذیه مصنوعی فارس


مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس از مهار و ذخیره سازی قریب به 12 میلیون متر مکعب روان آب های ناشی از بارش های تابستانه اخیر توسط طرح های تغذیه مصنوعی خبر داد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز،  سید محمودرضا طباطبایی امروز با اشاره به اثربخشی اقتصادی طرح های کوچک تامین آب تصریح کرد: با این میزان آب ذخیره شده در دسترس امکان کشت حدود 2 هزار و 300 هکتار گندم با برآورد تولید بیش از ده هزار تن محصول، وجود دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه کنترل و ذخیره این حجم از نزولات جوی در نهایت می تواند 690 میلیارد ریال سود خالص به بخش کشاورزی استان فارس برساند، اظهار کرد: با توجه به محدودیت بودجه های استانی، این اعتبارات تکافوی اجرایی طرح های تامین آب نیست.

  وی با بیان اینکه برای طرح های کوچک تامین آب با توجه به ماهیت آنها لازم است از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار شوند، اظهار کرد: به نظر می رسد ردیف اعتباری طرح های کوچک تامین آب کشاورزی از محل منابع اعتبارات ملی باید احیاء شوند.

  او با تشریح اینکه طرح های کوچک تامین آب طرح هایی هستند که با حجم عملیات محدود سازه ای و با مشکلات کم بتوانند با استحصال آب از منابع آب های سطحی و زیر زمینی نیاز تامین آب اراضی کشاورزی را برآورده سازند، افزود: از سال 1362 تا کنون تعداد 327 مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره 12 میلیون متر مکعب آب در طرح های تغذیه مصنوعی فارس

ذخیره 12 میلیون متر مکعب آب در طرح های تغذیه مصنوعی فارس