مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 شهریور 1401 ساعت 09:272022-08-28پزشكي

افزایش جان باختگان تب کریمه کنگو به 6 نفر/ علائمی که باید جدی گرفته شود


بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو یک تهدید جدی برای کارکنان مراقبت های بهداشتی است و باعث شیوع بیماری در بیمارستان ها می شود که ممکن است با میزان مرگ و میر بالا همراه باشد.

- بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو یک تهدید جدی برای کارکنان مراقبت های بهداشتی است و باعث شیوع بیماری در بیمارستان ها می شود که ممکن است با میزان مرگ و میر بالا همراه باشد.

رییس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از ابتلا به تب کریمه کنگو، گفت: افرادی که دچار علائم می شوند در فاز اولیه دچار تب ناگهانی، لرز، سردرد، درد عضلانی، درد عضلات شکم و کمر، گیجی، حالت تهوع، استفراغ و پرخونی مخاط می شوند.

دکتر بهزاد امیری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین اخبار پیرامون شیوع تب کریمه کنگو در کشور، گفت: از ابتدای امسال تا 5 شهریورماه تعداد موارد مثبت شناسایی شده مبتلا به تب کریمه کنگو 67 نفر بوده است که از این تعداد متاسفانه شش نفر جان خود را از دست داده اند.

او درباره تاریخچه پیدایش این بیماری، بیان کرد: اولین مورد توصیف شده بیماری در منطقه کریمه در سال1942یعنی دو سال قبل از اپیدمی کریمه رخ داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش جان باختگان تب کریمه کنگو به 6 نفر/ علائمی که باید جدی گرفته شود

افزایش جان باختگان تب کریمه کنگو به 6 نفر/ علائمی که باید جدی گرفته شود