مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 13:422022-08-27اقتصادي

کشت محصولات کم آب بر در سال آینده جدی گرفته شود


استاندار همدان با بیان اینکه بیش از 80 درصد از آب مصرفی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود گفت: جهاد کشاورزی استان باید برنامه استفاده از محصولات کم آب بر در سال آینده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد ظهر امروز در سفر خود به شهرستان ملایر، ضمن حضور در آیین کلنگ زنی فاز اول شهرک گلخانه ای با تبریک هفته دولت اظهار کرد: همه مسئولان و کارگزاران نظام افتخار می کنند که پیرو راه شهیدان رجایی و باهنر هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در اکثر نقاط استان به ویژه در مرکز استان درگیر کم آبی، به ویژه آب شرب هستیم گفت: استان همدان در منطقه ای قرار دارد که خشکسالی آن را فرا گرفته و میزان بارندگی و نزولات آسمانی نسبت به سال گذشته، به طور متوسط 44 درصد کاهش یافته است.

  استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در تلاش است در حوزه آب و خاک، بهره وری افزایش و مصرف آب را به حداقل ممکن برساند اظهار کرد: در مباحث صنعتی و معدنی نیز به دنبال افرایش میزان بهره وری، کیفیت و، کاهش هزینه های تولید هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از آب مصرفی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود؛ بنابراین باید این میزان مدیریت و به حداقل ممکن برسد تأکید کرد: تغییر الگوی کشت، یکی از مهم ترین راه ها و اقدامات در راستای کاهش مصرف بی رویه آب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت محصولات کم آب بر در سال آینده جدی گرفته شود

کشت محصولات کم آب بر در سال آینده جدی گرفته شود