مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 06:522022-08-27اجتماعي

ساختمان «مجله توفیق» در آستانه تخریب


مالک تصور کرده است با توجه به مبلغی که به عنوان عوارض پرداخت کرده است می تواند با تخریب غیرمجاز، شهرداری را مجبور به صدور پروانه کند، در صورتی که شهرداری تا زمانی که رأی میراث پابرجا باشد از تخریب ملک جلوگیری خواهد کرد.

- ساختمان قدیمی مجله توفیق که چند سالی است در گروکشی تخریب و ثبت در فهرست آثار ملی معطل مانده است، در حالی که این روزها وضعیت وخیمی تری به نسبت قبل دارد، بنا به ادعای جدید مالکش قرار است به زودی تخریب شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اگر تا به حال به خیابان سپه سالار تهران رفته باشید، حتما ساختمانی قدیمی در نبش کوچه بخارا نظر شما را جلب خواهد کرد؛ ساختمانی با سردر آبی رنگِ شرکت چاپ رنگین و نمایی آجری که بیشتر شبیه متروکه ای است که هر لحظه ممکن است در خود فرو ریزد.

این ساختمان که به گفته ساکنان قدیمی اش بیش از 90 سال قدمت دارد، چند سالی میزبان یکی از مجله های قدیمی تهران به نام توفیق بوده که در تاریخ طنز مطبوعاتی ایران نامی معتبر، مؤثر و شناخته شده است.

سرگذشت این ساختمان قدیمی که در دهه های گذشته به انبار چاپخانه تبدیل شده بود، چندان هم خوش نبوده و چند سالی است که گرفتار طمع مالک خود شده و بخشی از آن تخریب شده است.

مالک ساختمان مجله توفیق همچنان قصد دارد بنا را کاملا تخریب و پاساژی را جایگزین کند، اما به نظر می رسد مخالفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختمان «مجله توفیق» در آستانه تخریب

ساختمان «مجله توفیق» در آستانه تخریب