مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 شهریور 1401 ساعت 23:072022-08-26حوادث

کشف 22 قلم شیء تاریخی در شهر صایین قلعه


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از کشف 22 شی ء در شهر صایین قلعه شهرستان ابهر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، سرهنگ حسینعلی فضلی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان ابهر و نیروی انتظامی شهر صایین قلعه، 22 قلم شی تاریخی مربوط به هزاره اول میلاد و میانه اسلامی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: این اشیاء در حین  بازرسی از خودرو، توسط عوامل نیروی انتظامی شهر صایین قلعه کشف و ضبط شده است که شامل 7 عدد سکه مسی،10 عدد سکه نیکل، 2 عدد سکه برنجی و 3 عدد ظروف سفالی است.

وی تصریح کرد: عزم جدی برای حفاظت از اشیاء تاریخی و مبارزه با قاچاق آثار باستانی به عنوان بخشی از سند هویت ملی کشور و استان زنجان در همه حوزه های مختلف وجود دارد.

 فضلی گفت: در این رابطه یک نفر با هویت معلوم دستگیر شد و پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح قضایی تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اضافه کرد: مردم می توانند از طریق سامانه 09662 حفاری های غیرمجاز، تخریب میراث فرهنگی و یا تعرض ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 22 قلم شیء تاریخی در شهر صایین قلعه

کشف 22 قلم شیء تاریخی در شهر صایین قلعه