مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 شهریور 1401 ساعت 14:522022-08-25اجتماعي

امکان استفاده از قطار برای سفر کربلا


همچنین تعداد قطارهای تهران به مقصدهای کرمانشده، خرمشهر و اهواز را برای رفاه حال زائران در ایام اربعین، 100 درصد افزایش دادیم که ظرفیت آنها اکنون دو برابر شده، - ضمن اینکه قطارهای که ما که تا اهواز می رفت، تا خرمشهر را هم طی خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن اعلام کرد زائران اربعین می توانند برای استفاده از مسیر ریلی تا کربلای معلی، از تهران تا شلمچه با قطار، از شلمچه با اتوبوس به بصره و مجددا از بصره با قطار به کربلا بروند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید میعاد صالحی اظهار کرد: در هفته جاری و گذشته و همچنین هفته گذشته، دیداری به شکل مجازی و حضوری با مدیرعامل راه آهن عراق درخصوص راه اندازی قطار تهران -کربلا داشتیم و بدین ترتیب با توجه به تفاهم نامه ای که به امضا رسید، این مسیر از تهران تا مرز شلمچه در داخل ایران است و پس از آن از مرز شلمچه یک مسیر 30 کیلومتری تا بصره با اتوبوس خواهد بود و از بصره تا کربلا نیز ادامه مسیر ریلی است.

وی با بیان اینکه این مسیر از هفته آینده به صورت کاروانی و هفته ای یک قطار است، گفت: با توجه به اینکه این مسیر در سه ماهه اول به شکل آزمایشی برقرار شده، از طریق آژانس های مسافرتی و به شکل کاروانی در سه ماه اول انجام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان استفاده از قطار برای سفر کربلا

امکان استفاده از قطار برای سفر کربلا