مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 شهریور 1401 ساعت 08:022022-08-24سياسي

مسئولان گزارش دهند که بودجه ریزگردها کجا هزینه شد؟


نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اجرای پروژه های غیرکارشناسی انتقال آب و خشک شدن جلگه های کشور همچنین اجرای پروژه های غیرکارشناسی سدسازی در برخی از کشورهای همسایه زمینه تشدید پدیده ریزگردها را فراهم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مجتبی یوسفی در گفت وگو با ایسنا، درباره ریشه گسترش پدیده ریزگردها و راهکارهای کنترل آن بیان کرد: دو موضوع در گسترش پدیده ریزگردها موثر است؛ یکی بحث سیاست گذاری های غلط و سوءمدیریت در داخل کشور است.

ما شاهد پروژه های غیر ضروری و غیرکارشناسی انتقال آب از سرشاخه ها و عدم توجه به پایین دست در استان های جنوبی هستیم که نتیجه آن خشک شدن تالاب ها نظیر تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان است، با خشک شدن این تالاب ها جلگه هایی که از قدیم در استان های جنوبی وجود داشت، از بین رفت.

وی در ادامه اظهار کرد: دومین موضوع انتقال صنایع آب بر به کویر کشور است که هم مشکلات زیست محیطی و آلایندگی برای این مناطق ایجاد کرده است و هم تامین منابع آب این صنایع را با مشکل مواجه کرده است.

ریشه این موضوعات در سوءمدیریت داخلی است که زمینه گسترش پدیده ریزگردها را فراهم کرد.

مسئولان باید پاسخگو باشند اعتبارات کنترل پدیده ریزگردها چه شد نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر در سه سال گذشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولان گزارش دهند که بودجه ریزگردها کجا هزینه شد؟

مسئولان گزارش دهند که بودجه ریزگردها کجا هزینه شد؟