مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 16:122022-08-23بين الملل

جریان صدر: رییس دستگاه عالی قضایی عراق باید برکنار شود


مدیر دفتر رهبر جریان صدر عراق در بغداد، پس از آشوبگری حامیان جریان، ادعا کرد که رییس دستگاه عالی قضایی باید برکنار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ابراهیم الجابری مدیر دفتر سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق در بغداد گفت که باید پارلمان این کشور منحل شود.

الجابری با این ادعا که این اقدام، در راستای اقدامات اصلاحگرایانه است، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که جریان صدر همچنین خواستار برکناری فائق زیدان  رییس دستگاه عالی قضایی عراق است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جریان صدر از حامیان خود خواسته است که در برابر ساختمان شواری عالی قضایی عراق تجمع کنند، ادعا کرد: این ملت است که به سمت ساختمان دستگاه قضاء حرکت کرد و تصمیم به تحصن گرفت.

الجابری با بیان اینکه تحصن حامیان صدر همچنان ادامه خواهد داشت، درباره حکم بازداشت سران جریان صدر هم گفت که بعدا در این زمینه صحبت خواهد کرد.

این در حالی است که شورای عالی قضایی عراق امروز در پی تجمع آشوبگران حامی صدر، در مقابل ساختمان این نهاد، تصمیم به تعلیق کار خود، دادگاه های تابعه و دادگاه فدرال گرفت.

شورای عالی سیاسی این کشور امروز بعد از تصویب این موضوع، بیانیه ای منتشر و در آن خاطرنشان کرد: ما دولت و جریان سیاسی پشت این تجمع را مسئول عواقب و تبعات قانونی این اقدام می دانیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریان صدر: رییس دستگاه عالی قضایی عراق باید برکنار شود

جریان صدر: رییس دستگاه عالی قضایی عراق باید برکنار شود