مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 13:322022-08-23سياسي

تعلیق فعالیت های عادی شورای قضایی عراق در پی تجمع حامیان صدر


شورای عالی قضایی عراق پس از تجمع آشوبگران حامی جریان صدر مقابل ساختمان این کشور، طی بیانیه ای اعلام کرد که فعالیت های خود را به حالت تعلیق در می آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای عالی قضایی عراق امروز (سه شنبه) در پی تجمع آشوبگران حامی سید مقتدی الصدر در مقابل ساختمان این نهاد، تصمیم به تعلیق کار خود، دادگاه های تابعه و دادگاه فدرال گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق واع ، شورای عالی سیاسی این کشور امروز بعد از تصویب این موضوع، بیانیه ای منتشر و در آن خاطرنشان کرد: ما دولت و جریان سیاسی پشت این تجمع را مسئول عواقب و تبعات قانونی این اقدام می دانیم .

این نهاد قضایی بغداد در بیانیه خود تصریح کرده بود که تجمعات و تحصن ها مقابل ساختمانش، در راستای فشار آوردن به شورای عالی قضایی برای رای دادن درخصوص انحلال پارلمان این کشور است.

در پی این تحولات، چارچوب هماهنگی شیعیان عراق اعلام کرده است که در ساعات آینده امروز، جلسه ای اضطراری با محور بررسی تحولات تعلیق فعالیت های شورای عالی قضایی این کشور برگزار خواهد کرد.

این در حالی است که هفته گذشته شورای عالی قضایی عراق در بیانیه ای پاسخش به درخواست جریان صدر برای انحلال پارلمان این کشور را اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعلیق فعالیت های عادی شورای قضایی عراق در پی تجمع حامیان صدر

تعلیق فعالیت های عادی شورای قضایی عراق در پی تجمع حامیان صدر