مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 11:472022-08-23دانش

استفاده بهینه از معادن غنی داخلی نفلین سینیت در حذف آلاینده های کارخانجات


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یک تیم تحقیقاتی با همکاری پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند تبریز و دانشگاه صنعتی ارومیه توانستند با استفاده از بوهمیت تولیدشده از نفلین سینیت که از معادن غنی آن در منطقه آذربایجان به دست آمده بستر جذب مناسبی برای .

- یک تیم تحقیقاتی با همکاری پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند تبریز و دانشگاه صنعتی ارومیه توانستند بستر جذب مناسبی برای پساب های آلوده کارخانجات نساجی، چاپ و کاغذسازی طراحی و تولید کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یک تیم تحقیقاتی با همکاری پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند تبریز و دانشگاه صنعتی ارومیه توانستند با استفاده از بوهمیت تولیدشده از نفلین سینیت که از معادن غنی آن در منطقه آذربایجان به دست آمده بستر جذب مناسبی برای پساب های آلوده کارخانجات نساجی، چاپ و کاغذسازی طراحی و تولید کنند.

این پساب آلوده به رنگ موجب آلودگی آب های سطحی و زیرسطحی می شود.

امین سالم عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز درباره لزوم انجام این طرح گفت: یکی از روش های حذف آلاینده ها، جذب سطحی بوده که کارایی مناسبی در شرایط واقعی دارد.

ساخت بستر جذب مناسب از مواد تولید شده در داخل کشور هدف اصلی تحقیق حاضر بوده و برای نیل به این منظور از بوهمیت تولیدشده از نفلین سین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده بهینه از معادن غنی داخلی نفلین سینیت در حذف آلاینده های کارخانجات

استفاده بهینه از معادن غنی داخلی نفلین سینیت در حذف آلاینده های کارخانجات