مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 09:322022-08-22سياسي

تصدی گری دولتی عامل فساد بزرگ در فولاد مبارکه/ بررسی جزییات تخلفات در قوه قضاییه


عضو هیات تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: با تصدی گری دولت در امور تولیدی ممکن است جناحی در فعالیت های سیاسی خود از این رانت استفاده کند.

- لطف الله سیاهکلی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره تخلفات رخ داده در شرکت فولاد مبارکه اصفهان و عوامل موثر بر بروز چنین اتفاقاتی، اظهار داشت: اینکه گفته می شود دولت نباید در امور تصدی گری و تولید دخالت مستقیم داشته باشد به علت جلوگیری از همین مسائل است زیرا این مساله به منزله رانت است.

  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: با تصدی گری دولت در امور تولیدی در نتیجه ممکن است جناحی در فعالیت های سیاسی خود از این رانت استفاده کند و با منصوب کردن افراد خود از ظرفیت موجود در کارهای مختلف و انتخابات استفاده کنند.

  عضو هیات تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان بیان داشت: به همین علت در دنیا بر کوچک سازی دولت ها تاکید می شود و دولت ها فقط در حوزه سیاستگذاری و نظارت نقش دارند زیرا اگر دولت وارد کار تصدی گری شود حداقل زیان آن تنبلی، کم کاری و خسارت است و در سطوح بالاتر رانت، فساد، حزب بازی، مافیا و امثال آن تشکیل می شود.

  سیاه کلی بیان داشت: براساس گزارش واصله مجلس کار نظارتی خود را در خصوص تخلفات فولاد مبارکه اصفهان انجام داده است اما بررسی جزییات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصدی گری دولتی عامل فساد بزرگ در فولاد مبارکه/ بررسی جزییات تخلفات در قوه قضاییه

تصدی گری دولتی عامل فساد بزرگ در فولاد مبارکه/ بررسی جزییات تخلفات در قوه قضاییه