مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 11:172022-08-21پزشكي

موردی از آبله میمونی در همدان مشاهده است/ پیگیر انجام آزمایش در همدان هستیم


رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه پیگیریم تا آزمایش آبله میمونی در همدان انجام شود گفت: خوشبختانه موردی از آبله میمونی در همدان مشاهده است.

- سیدجلال الدین بطحایی، رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به بیماری آبله میمونی در استان همدان گزارش نشده است اظهار کرد: در حال حاضر گردش ویروس آبله میمونی در کشور بسیار محدود است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان در درمان بستری و سرپایی بیماری آبله میمونی آمادگی لازم را دارد گفت: مکاتبات و هماهنگی ها انجام شده و اگر موارد مشکوکی باشد در بخش بستری متخصصان مربوطه روند درمان را طی می کنند و در بخش سرپایی نیز هماهنگ شده هر شهرستان متخصص عفونی و داخلی بیمار را بینند.

رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اینکه اگر موارد اولیه تایید شد مراحل بعدی انجام و بعد از نمونه گیری به انستیوپاستور تهران ارسال می شود افزود: اقدامات لازم برای فراهم شدن آزمایش های این بیماری در استان در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از آبله میمونی در همدان مشاهده است/ پیگیر انجام آزمایش در همدان هستیم

موردی از آبله میمونی در همدان مشاهده است/ پیگیر انجام آزمایش در همدان هستیم