مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مرداد 1401 ساعت 16:222022-08-19اقتصادي

پرداخت وام از سوی بانک ها متوقف شد؟


روند اعطای تسهیلات به هموطنان گرامی در همه بانک ها، مطابق با ضوابط و مقررات جریان دارد و بانک مرکزی هیچ گونه دستوری مبنی بر توقف پرداخت تسهیلات به شبکه بانکی ابلاغ نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناکبه نقل از همشهری آنلاین، به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر توقف پرداخت تسهیلات در برخی بانک ها به دستور بانک مرکزی، روابط عمومی بانک مرکزی توضیحاتی به این شرح ارائه کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، افزایش اضافه برداشت برخی بانک ها، اگرچه برخلاف سیاست های ضدتورمی بانک مرکزی مبنی بر جلوگیری از خلق پول در شبکه بانکی است، اما بانک مرکزی تاکید دارد که اقدامات انضباطی در این راستا به هیچ وجه نباید منجر به بروز اختلال در خدمات رسانی بانک ها به مشتریان شبکه بانکی شود و از این رو، همه بانک ها مکلف اند روند اعطای تسهیلات خرد به هموطنان را در چارچوب قوانین و مقررات انجام دهند.

بدیهی است توقف اعطای تسهیلات مذکور به بهانه اضافه برداشت، تخلف و مشمول رسیدگی بانک مرکزی است.

همچنین، در مواردی که اضافه برداشت برخی بانک ها از حد مشخصی تجاوز کند، بانک مرکزی در راستای انتظام بخشی به عملکرد بانک، به طور موقت محدودیت هایی را صرفاً در اعطای تسهیلات کلان برای بانک مذکور ایجاد می کند تا بانک نسبت به مدیریت منابع و مصارف و کاهش رقم اضافه برداشت، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت وام از سوی بانک ها متوقف شد؟

پرداخت وام از سوی بانک ها متوقف شد؟