مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مرداد 1401 ساعت 16:172022-08-19اقتصادي

تجهیز و نوسازی 50 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح تجهیز و نوسازی زمین های کشاورزی در کاهش استفاده از منابع آبی و جلوگیری از هدررفت آن اثرگذاری بالایی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، حسن عنایتی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح تجهیز و نوسازی زمین های کشاورزی در کاهش استفاده از منابع آبی و جلوگیری از هدررفت آن اثرگذاری بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه سهم مازندران از اعتبارات ملی پایین است و محدودیت منابع داریم، افزود: طرح تجهیز و نوسازی اراضی در 50 هزار هکتار از شالیزار های مازندران اجرا شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: از لحاظ شرایط جوی و اقلیمی، هر ساله با کاهش بارندگی مواجه هستیم که تهدید جدی برای کشاورزی مازندران است.

عنایتی ادامه داد: سالانه 30 هزار هکتار مزارع در معرض تهدید است و باید سهم کشاورزی مازندران از اعتبارات ملی و استانی مشخص شود.

وی یادآور شد: با تجهیز و نوسازی شالیزارها، تسطیح اساسی در این اراضی نیز انجام می گیرد و امکان دسترسی اراضی به جاده ها و کاشت و برداشت مکانیزه محصول تسهیل می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران کاهش تغییر کاربری شالیزار ها را از دیگر مزیت های اجرای این طرح برشمرد و گفت: با تجهیز و نوسازی شالیزارها، تولید در واحد سطح افزایش و مقرون به صرفه می شود و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز و نوسازی 50 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

تجهیز و نوسازی 50 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران