مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مرداد 1401 ساعت 10:022022-08-19اجتماعي

سنجه کنکور اشتباه است


سنجه کنکور در کشور هیچ تناسبی با نظام تعلیم و تربیت ندارد و یک حرکت اشتباه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، احمد محمودزاده در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تنها 12 درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند در حالی که مابقی دانش آموزان در مدارس غیردولتی و با عناوین مختلف تحصیل خود را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش به هیچ وجه سنجش و ارزیابی کنکور را قبول ندارد چرا که این سنجه مورد پسند آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت نیست و با یک نگاه تک بعدی سعی می شود تا استعداد دانش آموزان مورد ارزیابی قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باید کنکور را به سمتی ببریم تا تمام ابعاد استعداد دانش آموزان به مرحله شکوفایی رسیده و به دور از اضطراب و استرس بتوانند توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.

محمودزاده افزود: آموزش و پرورش در روند کیفی سازی فعالیت های آموزشی و تربیتی هیچ مشکلی ندارد چرا که بسیاری از دانش آموزان افتخارآفرین آموزش و پرورش حتی در المپیادهای جهانی و بین المللی خوش درخشیده و رتبه های ممتاز جهانی را به دست آوردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کار تست زنی برای نظام سنجش کشور به حدی رسیده که حتی برخی از خانواده ها از پایه های ابتدایی فرزندان خود را با مؤلفه تست زنی آشنا می کنند در حالی که ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنجه کنکور اشتباه است

سنجه کنکور اشتباه است