مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مرداد 1401 ساعت 07:472022-08-19سياسي

تکذیب تخریب پایه های پل باستانی دزفول


رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با تکذیب تخریب پایه های پل باستانی این شهرستان توضیحاتی درخصوص روند مرمت این پل ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، عباس چراغ چشم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پل باستانی مهم ترین اثر تاریخی دزفول و مربوط به دوره ساسانی است که 2 منطقه شرق و غرب این شهر را به هم وصل می کند.

وی این پل را نماد دزفول و یکی از راه های ارتباطی شهر جندی شاپور و سرزمین بین النهرین دانست که به دستور شاپور اول ساسانی ساخته شده است.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: باتوجه به اهمیت حفاظت و صیانت از این اثر تاریخی طرح های جامع مطالعاتی این اثر توسط مشاورین ذیصلاح اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان و سازمان آب و برق خوزستان تهیه و به تصویب شورای فنی به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: بر پایه این مطالعات در سال های گذشته اقدامات مهمی در راستای حفظ و مرمت پل انجام شده است که از آن جمله می توان به پرکردن حفره های ناشی از آب شستگی در کنار پایه های پل و مرمت برخی طاقها و پایه ها اشاره کرد.

چراغ چشم اظهارداشت: برچیدن پیاده روی فلزی الحاق شده به جداره شمالی پل و اجرای جان پناه یکی از عمده فعالیت های صورت گرفته در فصول پیشین مرمت پل ساسانی دزفول است که در راستای حذف مداخلات و ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکذیب تخریب پایه های پل باستانی دزفول

تکذیب تخریب پایه های پل باستانی دزفول