مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 23:022022-08-18سياسي

بازخوانی کودتای 28 مرداد/ بازگشت «رضاشاه» پس ازکودتای 28 مرداد به ایران


کودتای 28 مرداد تاثیر زیادی در تاریخ معاصر ایران داشته است به طوری که به تعبیر امام خمینی(ره)، بازگشت «رضاشاه» را می توان نقطه عطف این مقطع تاریخی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، امروز سالگرد کودتای 28 مرداد است، اتفاقی که یکی از مهمترین و درس آموز ترین حوادث تاریخیِ کشور است که بازخوانی آن برای افکار عمومی و مسئولان می تواند بسیار درس آموز باشد و به موضع گیری های آنان در قبال برخی کشورها جهت دهد.

به همین دلیل به بازخوانی این حادثه مهم تاریخ معاصر پرداخته ایم: قیام سی تیر 1331 با پیروزی نهضت ملی در جریان قیام سی ام تیر 1331 و روی کارآمدن مجدد مصدق، نهضت، به اوج اقتدار خود رسید، خصوصاً آن که در همان اولین روز، پیروزی ِ دیگری برای آن رقم زده شد؛ دادگاه لاهه در همان شب، به نفع مردم ایران رای صادر نمود.

مجلس شورای ملی نیز روز سی ام تیر را به عنوان روز قیام مقدس ملی اعلام نمود و قوام السلطنه را به دلیل کشتار مردم و قیام مسلحانه علیه ملت ایران، مفسد فی الارض شناخت و کلیه اموال او را مشمول مصادره دانست.

انتخاب آیت الله کاشانی به عنوان رییس مجلس رییس مجلس، سیدحسن امامی، که از فراماسون های برجسته و از طرفداران دربار و شاه بود، کنار رفت و آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی به ریاست مجلس انتخاب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی کودتای 28 مرداد/ بازگشت «رضاشاه» پس ازکودتای 28 مرداد به ایران

بازخوانی کودتای 28 مرداد/ بازگشت «رضاشاه» پس ازکودتای 28 مرداد به ایران