مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 11:372022-08-18اقتصادي

لایحه غیرشفاف شدن تسهیلات جاری عقبگرد در شفافیت بانکی است


کارشناس اقتصادی با بیان اینکه شفافیت تسهیلات جاری کمک می کند در آینده تسهیلات غیرجاری کمتر شود، گفت: اگر تسهیلات جاری شفاف باشد و شرکت های زیان ده و افراد بدهکار از نظام بانکی وام بگیرند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس دولت اخیرا لایحه ای را برای اصلاح قانون بودجه 1401 به مجلس فرستاده است.

ماده 4 این لایحه اعلام می کند که در بند (د) تبصره 16 قانون بودجه کشور، بعد از عبارت تسهیلات و تعهدات عبارت غیرجاری الحاق و عبارت جاری و سررسیدگذشته حذف می شود.

در واقع این لایحه بیان می کند که از این پس فقط اطلاعات تسهیلات غیرجاری منتشر خواهد شد که به گفته رییس سازمان بازرسی کشور، از کل مانده تسهیلات در همه بانک های کشور، فقط 8 درصد آن مربوط به مانده تسهیلات غیرجاری است.

* تبصره 16 قانون بودجه و که یکی از عوامل افزایش نقدینگی و تورم است، افزایش می یابد.

سبحانی ادامه داد: زمانی که عده ای تسهیلاتی را دریافت می کنند و آن را بازپرداخت نمی کنند، منتفع می شوند یعنی تسهیلاتی را دریافت و آن را خرج کرده اند، اما ضرر این کار را آحاد مردم می بینند؛ زیرا نرخ تورم افزایش می یابد و نرخ تورم نیز به نوبه خود ضریب جینی را افزایش می دهد، بنابراین فاصله طبقاتی را زیاد می کند و بر رشد اقتصادی اثر منفی گذاشته و سرمایه گذاری را کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه غیرشفاف شدن تسهیلات جاری عقبگرد در شفافیت بانکی است

لایحه غیرشفاف شدن تسهیلات جاری عقبگرد در شفافیت بانکی است