مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 09:322022-08-18ورزشي

تقویت همکاری های ایران و قرقیزستان در زمینه کوهنوردی


سفیر ایران در بیشکک در دیدار با رییس فدراسیون کوهنوردی قرقیزستان موضوع همکاری در عرصه ورزشی به ویژه کوهنوردی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، سعید خرازی سفیر ایران در بیشکک در ملاقات با ادوارد قوباتف رییس فدراسیون کوهنوردی قرقیزستان موضوع همکاری های ایران و قرقیزستان در عرصه ورزشی به ویژه کوهنوردی و همچنین برخی حوادث پیش آمده برای کوهنوردان ایرانی در یک سال گذشته و راه های پیشگیری از بروز این گونه حوادث و نحوه کمک به حادثه دیدگان را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

  خرازی ضمن اشاره به عزیمت تیم های ورزشی ایران در رشته های فوتسال، هاکی روی یخ و کشتی به قرقیزستان طی 6 ماه گذشته به کوهستانی بودن طبیعت قرقیزستان و وجود سه قله مشهور لنین، خان تنگیری و پوبدا اشاره و با بیان افزایش گرایش کوهنوردان ایرانی برای سفر به قرقیزستان و فتح قله های مذکور از حوادث رخ داده برای کوهنوردان ایرانی در یک سال گذشته ابراز تاسف کرد و خواهان اتخاذ تدابیر لازم از سوی فدراسیون کوهنوردی و سایر مراجع ذیربط قرقیزستان برای پیشگیری و کمک به حادثه دیدگان در اسرع وقت شد.

قوباتف نیز در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از توسعه مناسبات ورزشی میان دو کشور و اعلام آمادگی برای همکاری و تعامل با فدراسیون کوهنوردی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت همکاری های ایران و قرقیزستان در زمینه کوهنوردی

تقویت همکاری های ایران و قرقیزستان در زمینه کوهنوردی