مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 08:122022-08-18اجتماعي

سایه شوم خشکسالی بر سر کرمانشاه/ نفس «سراب نیلوفر» هم به شماره افتاد


رییس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: با توجه به بحث خشکسالی و برداشت های بی رویه آب، شاهد نفس های آخر سراب نیلوفر هم هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدحسین فلاحتی رییس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خشکسالی و کاهش نزولات جوی حدود 80 درصد سراب ها، سرچشمه های اصلی کل استان حتی تالاب هشیلان را تحت تأثیر قرار داده؛ یا بسیار کم آب شدند و یا کاملا خشک شده اند.

وی ادامه داد: ممنوعیت کشت های آب بر و معرفی کشت های جایگزین از سوی سازمان جهاد کشاورزی، محدودیت برداشت از چاه های غیرمجاز و همچنین پلمب چاه های غیرمجاز تا شعاع پنج کیلومتری تالاب ها و سراب های اصلی، تنها راهکار حال حاضر با توجه به شرایط موجود است.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه تصریح کرد: در جلسات پیشگیری از جرم در دادگستری پیگیری مواد مذکور هستیم تا به نتیجه برسد تا شاید در سال های آتی بتوانیم از خشکیدگی تالاب ها جلوگیری کنیم.

وی گفت: تا زمانی که وارد ترسالی شویم ما درگیر مشکلات خشکسالی هستیم، بنابراین باید مدیریت آب ها را تا ورود به ترسالی داشته باشیم فلاحتی اشاره ای به خشکیده شدن تا فصل بارش از تلف شدن نجات دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه شوم خشکسالی بر سر کرمانشاه/ نفس «سراب نیلوفر» هم به شماره افتاد

سایه شوم خشکسالی بر سر کرمانشاه/ نفس «سراب نیلوفر» هم به شماره افتاد