مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 16:072022-08-17پزشكي

اجرای طرح دارویار در خراسان جنوبی/ انتقال یارانه دارو به انتهای زنجیره مصرف


سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه طرح دارویار، حدود یک ماه پیش در کشور استارت خورده و در خراسان جنوبی نیز اجرایی شده است، - زهرا کیانی، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند در رابطه با طرح دارویار و نحوه اجرای این طرح در استان اظهارداشت: دارویار طرحی بوده که با اجرای آن علاوه بر اصلاح یارانه دارو و تأمین منابع داروسازان تعهدات بیمه ها برای کمک به بیماران افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه این طرح حدود یک ماه پیش در کشور استارت خورده و در خراسان جنوبی نیز اجرایی شده است، تصریح کرد: در این طرح یارانه دارو به انتهای زنجیره منتقل شده و از طریق بیمه ها به مصرف کننده واقعی داده می شود.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه ارزی که قبلاً به کارخانه های داروسازی تعقل می گرفت در حال حاضر به آخر چرخه و به بیماران منتقل شده است، اضافه کرد: این امر نیازمند این بوده که مریض برای اینکه بخواهد دارو تهیه کند حتماً نسخه به همراه داشته باشد.

کیانی بیان داشت: همه داروهای تولید داخل به میزانی افزایشی در قیمت وجود داشته و پوشش بیمه ای نیز تغییر کرده و بیماران می توانند با نسخه به داروخانه ها مراجعه کرده که بیش از 90 درصد و در مواردی 80


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح دارویار در خراسان جنوبی/ انتقال یارانه دارو به انتهای زنجیره مصرف

اجرای طرح دارویار در خراسان جنوبی/ انتقال یارانه دارو به انتهای زنجیره مصرف