مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 10:072022-08-17دانش

ارائه راهکار حل مشکل اشتغال فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی و ادبیات


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران امروز در آیین معارفه رییس جدید مؤسسه لغت نامه دهخدا و مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی، - رییس دانشگاه تهران درباره دغدغه اشتغال فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی و ادبیات، گفت: فرصت های کاری متناسب با این رشته ها را شناسایی نکرده و متناسب با آن ها سازوکار لازم ایجاد نکرده ایم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران امروز در آیین معارفه رییس جدید مؤسسه لغت نامه دهخدا و مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی، گفت: مؤسسه دهخدا یک مؤسسه ملی است که در گستره بین المللی فعالیت می کند.

کمتر نهاد هایی را حتی در کشور داریم که از چنین جایگاهی برخوردار باشند.

مؤسسه لغت نامه دهخدا دو مأموریت اصلی در حوزه لغت نامه فارسی و آموزش و ترویج زبان فارسی دارد که در هر دو بخش ظرفیت های زیادی وجود دارد، اما آنطور که شایسته است از آن ها بهره برداری نشده است.

رییس دانشگاه تهران افزود: رویکردی که مؤسسه لغت نامه دهخدا و مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی در سال های اخیر داشته است، از نظر آمار و ارقام مربوط به لغت نامه دهخدا و همچنین از نظر جذب دانشجویان خارجی، فاصله زیادی با وضعیت مطلوب مورد نظرمان دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه راهکار حل مشکل اشتغال فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی و ادبیات

ارائه راهکار حل مشکل اشتغال فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی و ادبیات