مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 23:422022-08-16پزشكي

اولین مورد آبله میمونی در ایران و راه های انتقال و علائم این بیماری


بیمار که در اهواز سکونت دارد، بلافاصله قرنطینه شده و با تایید آزمایش های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری خود در منزل است.

- اولین مورد آبله میمونی در ایران و راه های انتقال و علائم این بیماری بیمار که در اهواز سکونت دارد، بلافاصله قرنطینه شده و با تایید آزمایش های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری خود در منزل است.

اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در کشور شناسایی شده است؛ هرچند که گفته می شود که این بیماری کشندگی بالایی ندارد، با این حال اکنون مهمترین پرسش آن است که علائم این بیماری چیست و چگونه منتقل می شود؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز 25 مرداد ماه 1401، وزارت بهداشت از شناسایی اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در کشور خبر داد.

بر این اساس پدرام پاک آیین_سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که شناسایی این مورد با همکاری بیمار که یک بانوی 34 ساله است و خانواده او، از طریق مشاهده ضایعات پوستی بیمار صورت گرفته است.

به گفته پاک آیین، بیمار که در اهواز سکونت دارد، بلافاصله قرنطینه شده و با تایید آزمایش های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری خود در منزل است.

باید توجه کرد که به گفته کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت، عامل بیماری زای آبله میمونی که پیش از این عمدتا به عنوان بیماری بومی آفریقای مرکزی شناخته می شد، اولین بار در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین مورد آبله میمونی در ایران و راه های انتقال و علائم این بیماری

اولین مورد آبله میمونی در ایران و راه های انتقال و علائم این بیماری