مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 23:022022-08-16سياسي

چطور یک همسایه آزار نباشیم؟


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک همسایه آزار ، خواب شبتان را با سرو صدایش مختل کند، یا میهمان داری زیاد و بی برنامه اش، باعث مختل شدن نظم زندگی شما شده و برایتان آرزو باشد که چنین همسایه ای نداشته باشید! اما چطور باید همسایه آزار نباشیم و با همسایه آزارها چطور رفتار کنیم.

- گروه زندگی ـ زهره سعیدی: قدیم ترها یادم است که همسایه ها بیشتر با هم در ارتباط بودند، به هم سر می زدند، از احوال هم خبر می گرفتند، اگر یک سبک زندگی اسلامی براساس رفتار حضرت زهرا(س) می فرمایند: وقتی فرزندانشان از حضرت زهرا (س)  می پرسند که مادر شما در حال دعا و تضرع چرا فقط برای دیگران دعا کردی؟ جواب می شنود که یا بُنی! اَلجّارَ ثُمَ الدّار ، اوّل همسایه، بعد خودمان؛ این یک درس است، این یک راه است، این یک مسئولیّت اجتماعی را به ما یادآوری می کند.

حال که همسایه این اندازه پیش خدا و ائمه (ع) ارج و قرب دارد، چطور است که ما بدان بی توجه هستیم و  حتی گاه می بینیم که خیلی ها همسایه هایشان را به طرق مختلف آزار هم می دهند از سرو صدا و بی نظمی و شلختگی تا نگهداری حیوانات خانگی که باعث آزار سایرین می شود.

با هم چند نمونه از کارهایی که می توانیم انجام دهیم تا باعث اذیت و آزار همسایه ها نباشیم را از زبان چند نفر پیر تا جوان آپارتمان نشین بررسی می کنیم: *چطور همسایه آزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور یک همسایه آزار نباشیم؟

چطور یک همسایه آزار نباشیم؟