مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 21:072022-08-16پزشكي

جزییات تازه از اولین مبتلا به آبله میمونی در اهواز


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز،سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه،امشب درجمع خبرنگاران اظهارکرد:اولین مورد آبله میمونی با فعالیت مستمر و پیگیر کارشناسان و مراقبین سلامت و براساس معیارهای مراقبت سندرومیک در اهواز شناسایی و به وزارت بهداشت و درمان اعلام گردید.

  وی ادامه داد:از آنجایی که تشخیص قطعی بیماری از طریق انجام تست های پیچیده بیوملکولی وسکونسینگ پیشرفته و توسط انستیتو پاستور تهران انجام می شود و همچنین نظر به اینکه بر اساس مقررات بین المللی گزارش اولین مورد بیماری در کشور باید از طریق سخنگوی وزارت و یا بالاترین مقام مسئول وزارت بهداشت انجام گردد، لذا معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با هماهنگی کامل با وزارت متبوع اقدامات لازم را بعمل آورد.

 علوی گفت:مورد کشف شده در سیستم درمانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بستری نبوده بلکه از بیماران سرپایی اهل و ساکن یکی از استان های شمال غربی کشور بوده که همسر وی سابقه مسافرت به کانادا داشته و ظاهرا از وی مبتلا شده است.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: مورد شناسایی شده مراجعه کننده به یکی از اطباء بخش خصوصی بوده که از طریق مراقبت سندرومیک و نمونه گیری و انجام بررسی های بالینی و آزمایشگاهی  و اپیدمیولوژی شناسایی گردید و جا دارد از پزشک معالج اطلاع دهنده، پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات تازه از اولین مبتلا به آبله میمونی در اهواز

جزییات تازه از اولین مبتلا به آبله میمونی در اهواز