مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 18:572022-08-16سياسي

احتمال سلب حق صدور مجوز از بعضی تشکل ها


دولت سیزدهم در حذف امضاهای طلایی کاملا مصمم است و اگر دستگاه ها بخواهند بیش از این در حذف امضاهای طلایی خود مقاومت کنند، از مجلس شورای اسلامی خواهد خواست با اصلاح قوانین مربوطه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از (شادا)، مرکز ملی بهبود محیط کسب وکار اعلام کرد: از روزی که دستگاه های اجرایی در این کشور تشکیل شده اند و برای کسب و کارها مجوز صادر می کنند، رویه بر این بوده است که دستگاه صادرکننده مجوز، متقاضی را حضوری فرا  می خواندند ، مدارک و اوراقش را چک می کردند، از مهارت ها و تواناییهای متقاضی امتحان گرفته می شد و با وی مصاحبه گرفته می شد و .

نهایتأ تصمیم گرفته می شد با تقاضای صدور مجوز یک متقاضی، موافقت بشود  یا نشود.

این روش های نظارتی که قبل از شروع به کسب و کار انجام می شود، نظارت های پیشینی هستند و اغلب، مربوط به دوره های می شوند که کسب و کارها با سرمایه و بودجه دولتی تشکیل می شده است.

اکنون که بخش خصوصی با سرمایه و امکانات شخصی و بدون نیاز به بودجه دولتی می خواهد سرمایه گذاری کند، چنین سختگیری هایی برای اعطای مجوز کسب و کار، منطقی و موجه به نظر نمیرسد.

خوشبختانه قوانین جدید (اصلاح ماده 7 قانون 44 مصوب 15/11/1399 و قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار مصوب 24/12/1400) و سیاست های دولت نیز تأکید دارند صدور مجوزکسب وکار باید سهل و نظار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال سلب حق صدور مجوز از بعضی تشکل ها

احتمال سلب حق صدور مجوز از بعضی تشکل ها