مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 17:422022-08-16سياسي

«نفس» برای نفس


رییس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به افزایش جمعیت بر اجرای طرح نفس در استان تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ پاسدار حسین صمصام، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی مرکز مردمی نفس به معنای نجات فرزندان سقط، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها درباره بحث افزایش جمعیت تأکید کرده اند؛ چراکه براساس آمار و اطلاعات، کشور ما در حال سقوط به سمت پرتگاه پیری جمعیت است.

وی با بیان اینکه مستضعفان اجرایی می شود.

  صمصام با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی متولی کارگروه سلامت در این طرح است، اظهار داشت: از یک سال قبل برای حل چالش جمعیتی طرحی ارائه شده و مرکز مردمی نفس بر اساس این طرح در حال راه اندازی است.

  وی تصریح کرد: در این راستا 67 دلیل برای تصمیم به سقط از سوی خانواده ها استخراج شده و مورد پژوهش قرار گرفته است که شرایط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و باورهای غلط از جمله آنهاست.

  وی با بیان اینکه آمار سقط سالانه در کشور 350 هزار تا 500 هزار مورد است، گفت: پنهانی بودن این فرایند ارائه آمار قطعی را دچار مشکل می کند و قطعا آمار بیش از اینهاست.

  رییس بسبج جامعه پزشکی فارس افزود: از این آمار 2 درصد به صورت طبیعی و 3 درصد درمانی و به صورت قانونی سقط می شود و 95 درصد مابقی غیرقان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نفس» برای نفس

«نفس» برای نفس