مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 08:172022-08-16سياسي

زینب (س)؛ الگوی بانوان در حوزه تمدن سازی نوین اسلامی


بهناز مقدسحفظ دین و شعائر و ارزش های الهی و انسانی پس از واقعه کربلا مرهون دخت کبری حضرت دلدار علی علیه السلام است که 54 سال عمر خویش را در طاعت امام زمان بود و لحظه ای حجت خدا را تنها نگذاشت؛ یکی از ابعاد مهم سیره و رفتار اجتماعی حضرت زینب این است که ایشان به عنوان فرزند رشد یافته در دامن دختر پیامبر (ص) و خانه حضرت علی(ع) بودند و وظیفه خودشان می دانستند که رخدادهایی که در داخل منزل بیانگر فضایل و جایگاه ویژه مادرشان است را به مردم منتقل کنند.

در نهضت های اجتماعی نیز دختران و زنان می توانند مشارکت داشته باشند و جریان ها و حرکت های سالمی برای هدایت جامعه پدید آورند.

نهضت عاشورا بهترین نمونه این مشارکت است.

براستی دختران و زنان مسلمان در پیروی از ولی خدا و امام زمان علیه السلام تا چه اندازه از غیرت دینی زینب کبری بهره برده اند؟   زهرای ثانی علیها سلام بهترین و زیباترین الگو نرجس باباپور بانوی طلبه مازندرانی در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه دختران و بانوان اگر طالب سعادت باشند در دنیا و عقبی، زهرای ثانی علیها سلام بهترین و زیباترین الگویی هست که در دانشگاه فاطمه الزهرا تعلیم دیده است، گفت: حفظ دین و شعائر و ارزش های الهی و انسانی پس از واقعه کربلا مرهون دخت کبری حضرت دلدار علی علیه السلام است که 54 سال عمر خویش را در طا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زینب (س)؛ الگوی بانوان در حوزه تمدن سازی نوین اسلامی

زینب (س)؛ الگوی بانوان در حوزه تمدن سازی نوین اسلامی