مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 06:572022-08-16سياسي

احصاء مشکلات حوزه بخش کشاورزی در مجلس


رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت ما با بروز رسانی قوانین مندرس و کهنه، در راستای سیاست های نظام حرکت کردیم که به خودکفایی برسیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت:​ در دولت سیزدهم، وزیر جهاد کشاورزی تکلیفی را بر عهده سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی قرار دادند که برای فصل زراعی جدید الگوی کشت را تدوین کنند، الگوی کشتی که با توجه به محدودیت های منابع ما باشد.

قربانی افزود:​ الگوی کشت در چند سطح قابلیت اجرا دارد، یکی سطح بهره برداران، سطح دشت که با توجه به مجموعه پتانسیلی که در یک دشت وجود دارد یا در یک استان، ما در حال حاضر در استان اجرا می کنیم، الگوی کشتی که مد نظر قانون گذار بوده این بوده که بر اساس تمام محدودیت هایی که وجود دارد، مثلا ما می گوییم برنج در مناطقی که کمبود آب دارد نباید کشت شود، می گوییم فلان جا منابع اش کم است الگوی کشت باید به سمت دانه های روغنی برود، چون قیمت دانه های روغنی کنجد گران است و می تواند با یک محصول پرآب بر رقابت کند و جایگزین آن شود.

وی درخصوص برنامه ریزی به سمت خودکفایی گندم تصریح کرد: حدود هفت میلیون تن خرید مستقیم خودمان انجام دادیم، 500 هزار تن بذر که می شود هفت و نیم و دو و نیم میل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احصاء مشکلات حوزه بخش کشاورزی در مجلس

احصاء مشکلات حوزه بخش کشاورزی در مجلس