مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 15:322022-08-15اقتصادي

سبد حصیری سفید هرمزگان عمده


حصیر بافی و ساخت سبد حصیری در اکثر شهرهای جنوب وجود دارد از جمله هرمزگان که در این شهر نیز بسیار به کار برده می شود و در گذشته روستاییان و عشایر اغلب از این حصیرها به عنوان زیر انداز در منازلشان استفاده می کردند و برخی دیگر از افراد نیز به عنوان دیوار پوش یا سقف خانه و یا کپرها نیز آنها را مورد استفاده قرار می دادند.

حصیرها از نظر ساختار به دو دسته مسطح و حجمی تقسیم می شوند و مسطحها به صورت یکنواخت می باشند مانند سفره و حجمیها دارای حجم اند و انواع مختلف درب دار یا بدون درب را دارند و همچنین انواع مختلفی از جمله زنبیل، کلاه و غیره را شامل می شوند.

معمولا در همه ی خانه های جنوبی شما می توانید سبد حصیری هرمزگان را مشاهده کنید از جمله به عنوان جارو، بادبزن، سفره، زنبیل، میز حصیری و یا غیره که بسیار کاربردی و زیبا می باشند مواد اولیه ای که در حصیر بافی مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از خوص که همان برگ درخت خرما می باشد و گلب که قسمت مرکزی شاخه های نخل می باشد.

به خوصهای دارای رنگ سبز نیز حضانه یا بردلایه می گویند که آنها نیز در حصیر بافی استفاده می شوند و از نمونه هی بی کیفیت تر نیز مانند سعفایه برای تولید جارو استفاده می کنند برای ساخت کالاهای حصیری ابتدا خوصها را در فصل معین آن می چینند و سپس آنها را برای رنگرزی می برند و بع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبد حصیری سفید هرمزگان عمده

سبد حصیری سفید هرمزگان عمده