مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 15:122022-08-15اقتصادي

لزوم حمایت خیرین در تهیه اتوبوس های سیار اهدای خون


مدیرکل انتقال خون فارس با تاکید بر لزوم حمایت خیرین از انتقال خون گفت: تیم های سیار برای خونگیری به روستا ها و دیگر مناطق استان می روند، اما در حال حاضر تنها یک اتوبوس سیار داریم و از خیرین خواستار حمایت به منظور افزایش این اتوبوس ها هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مجید اکبرزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بودجه های دولتی پاسخگوی نیاز های ما در زمینه تهیه تجهیزات تخصصی نیست و بی توجهی به انتقال خون زنگ خطر جدی در این حوزه محسوب می شود گفت: از خیران تقاضا داریم در زمینه تامین تجهیزات تخصصی ما را حمایت کنند.

وی با اشاره اینکه طبق آخرین آمار تنها 5 و سه دهم درصد اهداکنندگان خون در فارس زنان هستند، گفت: طبق برنامه ریزی ها قرار است این میزان امسال به 10 و سه دهم درصد برسد.

وی اظهار کرد: برخلاف تصور عموم، هیچ منع پزشکی برای اهدای خون توسط بانوان وجود ندارد و فقط 10 درصد زنان دچار فقر آهن هستند و در عین حال به محض پذیرش مراجعه کننده بررسی پزشکی، معاینات و آزمایش های لازم صورت می گیرد و در صورت وجود هر مشکلی از جمله کم خونی، خونگیری انجام نخواهد شد.

مدیر کل انتقال خون فارس با بیان اینکه انتقال خون خدمتی را که ضامن ادامه حیات بسیاری از بیماران است، انجام می دهد و هدف ما نیز رفع مشکلات بیماران در این زمینه است، اظهار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حمایت خیرین در تهیه اتوبوس های سیار اهدای خون

لزوم حمایت خیرین در تهیه اتوبوس های سیار اهدای خون