مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 14:172022-08-15بين الملل

تاکید پوتین بر توسعه روابط روسیه با هند علیرغم فشارهای غرب


رییس جمهور روسیه در پیامی به همتای هندی و همچنین نخست وزیر این کشور، هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال هند از استعمار انگلیس را تبریک گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، صفحه اینترنتی ، در این پیام آمده است: در دهه های پس از استقلال، کشور شما، در زمینه های مختلف از جمله اقتصاد، حوزه اجتماعی، علم و فناوری به پیشرفت های قابل قبولی دست یافته است.

هند به حق از قدرت قابل توجهی در صحنه جهانی برخوردار است و نقش سازنده ای در حل مسائل فوری در دستور کار بین المللی ایفا می کند .

ولادیمیر پوتین ادامه داد: روابط روسیه و هند با روح یک مشارکت راهبردی ممتاز، در حال توسعه است.

مسکو و دهلی نو به عنوان بخشی از سازمان ملل، بریکس، سازمان همکاری شانگهای و سایر ساختارهای چندجانبه با موفقیت در زمینه های مختلف همکاری می کنند و تعامل موثری دارند .

رییس جمهور روسیه افزود: من مطمئن هستم که تلاش های مشترک ما توسعه مستمر مجموعه روابط پربار روسیه و هند را به نفع ملت هایمان و به نفع تقویت امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی تضمین خواهد کرد .

هند روز دوشنبه (امروز) را به عنوان جشن ملی استقلال جشن می گیرد.

15  آگوست سال 1947 بود که جواهر لعل نهرو اولین نخست وزیر هند مستقل پرچم سه رنگ ملی را به اهتزاز درآورد که به نمادی از خروج استعمارگران انگلیسی از هند و استقلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید پوتین بر توسعه روابط روسیه با هند علیرغم فشارهای غرب

تاکید پوتین بر توسعه روابط روسیه با هند علیرغم فشارهای غرب