مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 12:572022-08-15دانش

یک شهر تاریخی در ایران کشف شد


پژوهشگران دانشگاه تهران موفق به کشف شهر تاریخی اوجان و پایتخت تابستانی ایلخانان در استان آذربایجان شرقی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، گروه پژوهشی باستان شناسی دانشگاه تهران به سرپرستی رحیم ولایتی، عضو هیأت علمی گروه باستان شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی موفق شدند پس از 10 سال بررسی و کاوش میدانی، شهر تاریخی اوجان را شناسایی و بخشی از ارگ حکومتی آن را از دل خاک بیرون بکشند.

ولایتی سرپرست این تیم باستان شناسی درباره این کشف تاریخی گفت: با توجه به اسناد و شواهد تاریخی که درباره این شهر و قلعه حکومتی ایلخانان وجود داشت، کار مطالعاتی و بررسی منطقه را از سال 1385 آغاز کردیم و تیم تحقیقاتی ما تا سال 1395 مشغول مطالعه و بررسی منطقه بودند و توانستند در چند مرحله کاوش، یافته های ارزشمندی به دست آوردند.

وی افزود: در این بررسی و کاوش حدود 95 هکتار از محوطه شهر تاریخی اوجان از سال 1385 تا 1401 مورد بررسی و کاوش میدانی گروه پژوهشی دانشگاه تهران قرار گرفت.

ولایتی درباره چگونگی کشف شهر تاریخی اوجان توسط هیأت باستان شناسی دانشگاه تهران، اظهار داشت: اولین پژوهش دانشگاه تهران در سال 1385 با انجام فصل اول بررسی روشمند باستان شناسی دو دهستان شرقی منطقه عمومی اوجان (شهرستان بستان آباد امروز) آغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک شهر تاریخی در ایران کشف شد

یک شهر تاریخی در ایران کشف شد